Tilaus- ja toimitusehdot

TILAUS- JA TOIMITUSEHDOT

Lubri Oy, Y-tunnus 3361932-8, myy tuotteita yrityksille Manner-Suomen alueelle. Näitä tilaus- ja toimitusehtoja sovelletaan kaikkiin Lubri Oy:n toimituksiin. Pidätämme oikeuden hintojen, toimituskulujen ja toimitusehtojen muutoksiin.

 

1. Yleiset ehdot

Tomitusehto: Incoterms 2010 DAP

Kaikki asiakkaan tilaamat tuotteet toimitetaan asiakkaan ilmoittamaan toimitusosoitteeseen edellyttäen, että toimituspaikkaan on esteetön pääsy.

Mikäli pääsy toimituspaikkaan on estynyt, on asiakkaan osoitettava rahdinkuljettajalle vaihtoehtoinen purkupaikka. Mikäli asiakas ei pysty osoittamaan vaihtoehtoista purkupaikkaa tai muuten vastaanottamaan toimitusta, vastaa hän mahdollisista palautus- ja uudelleenrahdituksista.

Verkkokauppatuotteiden hinnat on esitetty alv 0%. Arvonlisäveron (25,5%) osuus esitetään kassavaiheeseen siirryttäessä.

 

2. Tilaaminen

Asiakas tekee tilauksensa verkkokaupassa osoitteessa www.lubri.fi. Asiakas voi kirjautua verkkokauppaan sähköpostiosoitteellaan sekä kertakäyttöisellä, ilmoitettuun sähköpostiosoitteeseen toimitettavalla koodilla. Tilauksen voi tehdä myös ilman kirjautumista. Erillistä rekisteröintiä verkkokauppaan ei tarvita.

Asiakas saa tilauksestaan tilausvahvistuksen asiakastiedoissa antamaansa sähköpostiosoitteeseen. Myyjä ei vastaa vahingosta, mikä aiheutuu asiakkaan virheellisesti antamista yhteys- tai tilaustiedoista. Asiakas sitoutuu jokaisen tilauksen yhteydessä voimassa oleviin tilaus- ja toimitusehtoihin. Verkkokaupassa olevat tuotekuvat ovat viitteellisiä, pakkauksen ulkönäkö saattaa poiketa tuotekuvassa esitetystä.

 

3. Maksutavat

Tuotteet ja toimituskulut maksetaan laskulla. Tilaus laskutetaan toimituksen yhteydessä verkkolaskuna tai sähköpostilaskuna. Maksuehto 14pv. Laskutusmyynti edellyttää hyväksyttyä luottotarkistusta, myyjä varaa oikeuden vaatia ennakkomaksun ennen tilauksen toimitusta tai peruuttaa tilauksen.

 

3.Toimitusalue ja -määrät, pientoimitusmaksu ja rahtivapaus

Myyjä toimittaa tuotteita Manner-Suomeen. Toimitukset Ahvenanmaalle sekä lossiyhteyden päässä oleville saaristoalueille eivät ole tällä hetkellä mahdollisia. Myyjä varaa oikeuden muuttaa tai peruuttaa tilauksen mikäli toimitusosoite on toimitusalueen ulkopuolella.

Lubri.fi -verkkokaupassa kulloinkin esillä oleva pienin pakkauskoko on pienin mahdollinen toimitusmäärä. Verkkokaupan ostoskorin toimitusmaksut määräytyvät ja päivittyvät ostoskoriin alla mainitun mukaisesti.

Arom-Dekor -tuotteiden rahtivapausraja on 800€ alv 0%, jos ei tuotekortilla erikseen ole rahtivapautta mainittu. Alle 800€ alv 0% toimituksissa pientoimitusmaksu on 60,00 alv 0%.

Shell/Univar -tuotteiden rahtivapausraja on 180kg/200l, jos ei tuotekortilla erikseen ole rahtivapautta mainittu. Alle 180kg/200l toimituksissa pientoimitusmaksu on 60,00€ alv 0%.

Arom-Dekor ja Shell/Univar -tuotteet toimitetaan eri varastoilta ja eri rahtikirjoilla. Mikäli ostoskorissa on eri jakelijoiden tuotteita, määritetään näille toimituskulut erikseen.

  

4. Toimitusaika

Tuotteiden toimitusaika on keskimäärin 3-7 arkipäivää. Tehdastoimitustuotteiden toimitusaika on keskimäärin 9-11 arkipäivää. Tehdastoimituksesta on maininta kyseisissä tuotekorteissa.

Tilauksen sisältäessä eri toimitusaikataulun tuotteita, toimitetaan tuotteet myöhemmän toimitusaikataulun mukaisesti mikäli ei asiasta erikseen sovita. Toimitusaika katsotaan alkaneeksi kun asiakas on suorittanut tilauksen maksun oikein viitetiedoin kokonaisuudessaan myyjälle.

Mikäli tuote on varastosta loppu tai muusta syystä toimitusaika poikkeaa merkittävästi ilmoitetusta, myyjä on yhteydessä viivytyksettä asiakkaaseen.

Tuotteilla ei ole noutomahdollisuutta.

 

5. Toimituksen vastaanottaminen

Asiakkaan tulee osoittaa kuljettajalle kuormanpurkupaikka. Asiakkaan tai asiakkaan edustajan tulee olla paikalla valvomassa kuormanpurkua. Asiakkaalla on myös mahdollisuus antaa kuljettajalle purkuohjeistus ja -lupa puhelimitse. Tällöin asiakkaan tulee varmistua toimitettavien tuotteiden laadusta ja määrästä ennen purkuluvan antamista kuljettajalle.

Asiakkaan tulee tarkastaa toimitetut pakkaukset ja tuotteet sekä allekirjoittaa rahtikirja toimituksen hyväksymiseksi. Kaikki puutteet tai vauriot tulee kirjata rahtikirjaan.

 

6. Virheellinen toimitus ja reklamaatiot

Mikäli tuote on kadonnut tai vahingoittunut kuljetuksessa tai asiakkaalle on toimitettu väärä tuote, tulee asiakkaan merkitä se selkeästi rahtikirjalle. Virheestä tulee myös ilmoittaa viivytyksettä myyjälle puhelimitse tai sähköpostitse (yhteystiedot alla).

Mikäli virhe edellyttää palautuskuljetusta, on asiasta sovittava etukäteen myyjän kanssa. Myyjä ei vastaa asiakkaan tilaamista palautusrahdeista ilman erillistä sopimusta.

Mikäli asiakas haluaa palauttaa tuotteita muusta kuin myyjän tai rahdinkuljettajan virheestä johtuneesta syystä, tulee se tehdä asiakkaan omalla kustannuksella. Palautettavien tuotteiden tulee olla avaamattomia, ehjiä, siistejä ja vailla minkäänlaisia asiakkaan merkintöjä. Myyjä pidättää oikeuden veloittaa asiakkaalta tuotepalautuksesta mahdollisesta aiheutuneita kustannuksia.

 

7. Käyttöturvallisuus- ja tuotetiedotteet

Käyttöturvallisuus- ja tuotetiedotteet toimitetaan asiakkaalle sähköpostitse pyydettäessä.